aktualności o nas flota rezerwacje kursy galeria kontakt
”Żeglowanie … sport przestrzenny uprawiany dla własnej sprawności fizycznej, dla godziwego spędzania wolnego czasu, dla odnowienia sił po pracy zawodowej, poznania piękna jezior, rzek i mórz.” Włodzimierz Głowacki - Wspaniały Świat Żeglarstwa 65 lat KS Polonez! ŻEGLARSKI KLUB SPORTOWY POLONEZ - Witamy na oficjalnej stornie Klubu!

Strona główna > Aktualności

Aktualności zdjęcie

Zdjęcie aktualnościW zimnych i deszczowych dniach 23-34.06.2018 odbyły się w Klubie Wodnik Regaty Świętojańskie w ramach GP WTR.

Mieliśmy przyjemność reprezentować Klub Polonez na jachcie 60tka w składzie: Bartosz Hajdarowicz, Grzegorz Penkala, Tomasz Krawczyk.

W sobotę pływaliśmy w bardzo silnym wietrze przekraczającym czasami 30 węzłów. Łódkę kładło nawet z wyluzowanymi żaglami, a prędkości rozwijała nawet do 7,2 węzła.
W pierwszym biegu szło nieźle i płynęliśmy na 2 miejscu ze sporym zapasem, ale niestety na ostatniej prostej z wiatrem najpierw wpadliśmy w kompletną ciszę bez wiatru, a później przywaliło wiatrem 30w. Spadliśmy na tym na 5 miejsce, walcząc z bardzo silnym wiatrem do mety nie udało już się nam straty odrobić. Po biegu ze względu na silny wiatr sędziowie ogłosili przerwę na uzupełnienie w porcie płynów.
Po przerwie drugi bieg zachowawczo na zrefowanych żaglach ukończyliśmy na 4 pozycji. Sędziowie zapobiegawczo zakończyli regaty.
W niedzielę pływanie dla morsów, zimno, mokro i ulewny deszcz. Wiatr umiarkowany, słabnący czasem do 0. Po udanej walce i przetasowaniach na trasie na dolnej boi 2 miejsce, ale mieliśmy pecha, wpadliśmy we flautę i finalnie ukończyliśmy na 5 miejscu ścigając się na mecie z Czupurem.
Drugi bieg długodystansowy - śledź, most, transformatorówka, KS Wodnik - udał się wyjątkowo dobrze, po dobrym starcie większość trasy przepłynęliśmy na dobrej pozycji, zza transformatorówki wychodząc na 1 pozycji. Tradycyjnie jak co roku w kanale stanęliśmy bez wiatru przed metą, razem z Lidą i Inną. Dołączył jeszcze Focus i finalnie wczołgaliśmy się na metę na 4 pozycji.
Podsumowując były to ciekawe regaty, z atrakcjami pogodowymi i rozrywkowymi w Klubie Wodnik, okresowo z wiatrem powyżej 30 węzłów (3budrysów miało wiatromierz na maszcie) i ulewnym deszczem. Dziękuję załodze za hart ducha, bezpiecznie i bez szkód udało się nam zakończyć bardzo wymagające regaty.

Symbol       Facebook       Symbol

Symbol Aktualności       Aktualności       Symbol Aktualności

ZAWIADOMIENIE - Walne zebranie...

Z głębokim żalem żegnamy nasze...

50 bojerowe Mistrzostwa świata...

Inicjatywa promowania żeglarst...

Letni sezon regatowy - podsumo...

Sezon żeglarski zakończony...

Regaty o Błękitną Wstęgę YKP W...

Trwa jesienna część startów w ...

Sezon sekcji turystycznej - mo...

Sezon nawigacyjny w ŻKS Polone...

Zobacz wszystkie aktualności »