aktualności o nas flota rezerwacje kursy galeria kontakt
”Żeglowanie … sport przestrzenny uprawiany dla własnej sprawności fizycznej, dla godziwego spędzania wolnego czasu, dla odnowienia sił po pracy zawodowej, poznania piękna jezior, rzek i mórz.” Włodzimierz Głowacki - Wspaniały Świat Żeglarstwa 60 lat KS Polonez! KLUB SPORTOWY POLONEZ - Witamy na oficjalnej stornie Klubu w nowej odsłonie!

Strona główna > Aktualności

Aktualności zdjęcie

W zimnych i deszczowych dniach 23-34.06.2018 odbyły się w Klubie Wodnik Regaty Świętojańskie w ramach GP WTR.

Mieliśmy przyjemność reprezentować Klub Polonez na jachcie 60tka w składzie: Bartosz Hajdarowicz, Grzegorz Penkala, Tomasz Krawczyk.

W sobotę pływaliśmy w bardzo silnym wietrze przekraczającym czasami 30 węzłów. Łódkę kładło nawet z wyluzowanymi żaglami, a prędkości rozwijała nawet do 7,2 węzła.
W pierwszym biegu szło nieźle i płynęliśmy na 2 miejscu ze sporym zapasem, ale niestety na ostatniej prostej z wiatrem najpierw wpadliśmy w kompletną ciszę bez wiatru, a później przywaliło wiatrem 30w. Spadliśmy na tym na 5 miejsce, walcząc z bardzo silnym wiatrem do mety nie udało już się nam straty odrobić. Po biegu ze względu na silny wiatr sędziowie ogłosili przerwę na uzupełnienie w porcie płynów.
Po przerwie drugi bieg zachowawczo na zrefowanych żaglach ukończyliśmy na 4 pozycji. Sędziowie zapobiegawczo zakończyli regaty.
W niedzielę pływanie dla morsów, zimno, mokro i ulewny deszcz. Wiatr umiarkowany, słabnący czasem do 0. Po udanej walce i przetasowaniach na trasie na dolnej boi 2 miejsce, ale mieliśmy pecha, wpadliśmy we flautę i finalnie ukończyliśmy na 5 miejscu ścigając się na mecie z Czupurem.
Drugi bieg długodystansowy - śledź, most, transformatorówka, KS Wodnik - udał się wyjątkowo dobrze, po dobrym starcie większość trasy przepłynęliśmy na dobrej pozycji, zza transformatorówki wychodząc na 1 pozycji. Tradycyjnie jak co roku w kanale stanęliśmy bez wiatru przed metą, razem z Lidą i Inną. Dołączył jeszcze Focus i finalnie wczołgaliśmy się na metę na 4 pozycji.
Podsumowując były to ciekawe regaty, z atrakcjami pogodowymi i rozrywkowymi w Klubie Wodnik, okresowo z wiatrem powyżej 30 węzłów (3budrysów miało wiatromierz na maszcie) i ulewnym deszczem. Dziękuję załodze za hart ducha, bezpiecznie i bez szkód udało się nam zakończyć bardzo wymagające regaty.

Symbol       Facebook       Symbol

Symbol Aktualności       Aktualności       Symbol Aktualności

UWAGA! Wolne terminy do pływan...

Ahoj żeglarze, lato się zaczęł...

Maszoperia turystyczna

Nabór do Maszoperii Sportowej...

Oficjalne rozpoczęcie sezonu ż...

Międzynarodowe Mistrzostwa Pol...

Inspiracje - rejs pełnomorski ...

INSPIRACJE - Szkolenia na Śród...

Dobre wyniki sportowe zawodnik...

Inspiracje - Mistrzostwa Polsk...

Odznaczenia w klasie DN

Inspiracje - "Bałtyk jesienią ...

Załogi KS Polonez w Mistrzostw...

Wiosenna cześć Grand Prix Wars...

Udany sezon żeglarstwa lodoweg...

Grand Prix 2016 w T2 dla Polon...

KS Polonez organizatorem Regat...

Nasza aktywność na Mazurach...

Oferta dzierżawy nieruchomości...

Wyróżnienie dla KS Polonez...